Wednesday, December 1, 2010

5 tahun belum cukup ...

Awk..
Lama betul perkenalan kita sebagai ‘couple’ kn?
5 tahun , agak lama kn..
tapi itu belum cukup untuk kita saling mengenali hati budi
untuk kita kenal sifat dan sikap masing-masing
untuk awk tahu apa yg saya tak suka atau suka
untuk saya memahami awk
untuk awk memahami saya
segala-galanya belum cukup kn??

Mesti awk tak kan lupa kn..
Kita mula kenal sejak kita sama-sama di darjah 6 lagi
Masa itu kita sama-sama mewakili pidato sekolah masing-masing
Tapi masa itu,kita saling tak bercakap..tak bertegur sapa
Bila di tingkatan 1, kita bersekolah di sekolah yang sama
Tapi hanya seketika, tak lama pun saya di sekolah itu
Dan saya berpindah ke sekolah lain
Bila di tingkatan 4, kita berjumpa lagi
Kita mula bertegur sapa
Tapi hanya sepatah dua sahaja

Bila dekat-dekat nak exam SPM,
Kita mula rapat
Saya pun ingat lagi macam mana kita boleh rapat
Bila teringat balik...saya senyum sorang-sorang
27 Nov 2005, akhirnya kita couple kn??
Masa itu saya tak terfikir pun nak couple ni
Sbb prinsip hidup saya tak kan couple selagi tak habis belajar
Tapi entah macam mana tiba2 boleh terlanggar prinsip tu..hehe..
Kalau dulu-dulu pun..setakat minat boy tu ada la..
Tapi nak couple3 ni, sori la ..
Saya tak minat...
Tapi dgn awk, saya pun tak tahu mcam mana boleh tercouple nga awk
Walaupun awk bukanlah cinta pertama saya...
Sepanjang kita couple, awk ckp bahagia dgn saya
Saya juga bahagia dgn awk
Kita mula kenal hati budi masing-masing

Tapi 3 tahun yg lepas, awk tinggalkan saya buat sementara
Jauh dr pandangan awk,jauh pandangan saya
Awk terpaksa melanjutkan pelajaran jauh dr saya
Saya tak nak bagi awk belajar sana
Tapi awk ckap ni hanya smentara
Awk janji akan setia menyanyangi saya
Awk janji akan msj saya selalu
Awk janji akan call saya
Even Kita jarang jumpa..
Awk cakap even kita tak jumpa,saya tetap di hati awk
Iye, saya tahu...saya percaya kan awk

Tapi betul lah kata org...
Becinta jarak jauh banyak halangan nya
Even kite berjanji setia...tapi kalau org yg kita syg tak ada depan mata
Kita tak tahu apa yg dia buat sehari-hari kan
kenapa awk sanggup melukan hati sy
Kenapa awk biarkan diri ini seringkali menangis
Kenapa awk dan kenapa awk
Awak cakap ‘girl-girl’ tu hanya kawan
Saya masih ragu-ragu
Tapi saya diam kan diri sahaja
Saya bagi awk peluang untuk hubungan kita
Sebab saya sayangkan awk kn???

Akhirnye awk habis belajar..tapi saya masih belajar lagi
Saya ingat awk akn berada di sisi saya
Tapi awk masih jauh dr saya
Awk nak cari Kerja di sana
Kenapa mesti disana awk?????
Suka ye awk kat sana kn....
Bila saya tanya awk, kenapa nak Kerja sana
Awk cakap kat sana banyak peluang Kerja
Saya diamkan je
Buatlah apa awk nak buat
Kepercayaan saya pada awk pun tak macam dulu lagi
Saya rasakan ada sesuatu awk sorokkan dr saya
Akhirnya saya tahu segala-galanya...
Pada saat hubungan kita genap 5 tahun (27 Nov 2010)
Sampai hati awk tipu saya selama awk 3 tahun di sana
Apa kurangnya saya?
Apa lebihnya dia?
Selama 5 tahun saya tunggu awk
Awk melukakan hati saya
Kejam nya awk!!!!!!!!!!!!!!!!
Tapi takpe awk..
Terima kasih atas kasih syg awk selama ini
Saya hargai nya...
Saya akan undur diri untk kebahagiaan awk dgn dia

P/S: Mencintai seseorang tidak bererti kita memiliknya.. cinta dan sayang tidak cukup dalam perhubungan, perlu ada keikhlasan, kepercayaan dan kejujuran...CINTAILAH PADA ILAHI SEBELUM KITA MENCINTAI SESEORANG KERANA CINTA PADA ILAHI ADALAH CINTA YG KEKAL ABADI